Tekst łatwy do czytania

Po co jest strona Budżetu Obywatelskiego?

Na stronie Budżetu Obywatelskiego możesz sprawdzić zgłoszone projekty przez mieszkańców Ciechanowa i oddać swój głos. Projekty z największa ilością głosów będą realizowane w przyszłych latach.

Jak zagłosować na projekt?

Na projekty możesz głosować w marcu. W marcu w zakładce "Zagłosuj" pojawi się formularz. Wypełnij go - tak oddasz głos.

Jak wypełnić formularz?

Przy polach formularza są wyjaśnienia co masz wpisać w to pole.

  1. Na początku formularza sprawdzimy czy możesz głosować w Ciechanowskim Budżecie Obywatelskim. Musisz odpowiedzieć na pytania zgodnie z prawdą:
    • czy masz powyżej 18 lat lub czy masz od 13 do 18 lat i głosujesz za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych
    • Uzupełniasz pozostałe pola wpisując swoje dane.
    • Musisz zaznaczyć pole z oświadczeniem, że mieszkasz w Ciechanowie.
    • Pola, które musisz wypełnić są oznaczone czerwonym napisem "pole wymagane".
  2. Na kolejnych trzech stronach formularza możesz wybrać po jednym projekcie z każdej kategorii. System nie pozwoli zaznaczyć ci więcej. Wybierz projekt, który chcesz.
  3. Kiedy wybierzesz projekty zapisz wstępnie swój głos.  W polu musisz podać numer swojego telefonu komórkowego. To na ten numer telefonu dostaniesz SMS z 4 cyfrowym kodem. Wpisz ten kod w pole formularza. Dopiero kiedy wpiszesz kod z SMS możesz kliknąć w przycisk "Zapisz mój głos w CBO".
  4. Aby Twój głos został zatwierdzony, musimy potwierdzić poprawność podanych danych. Dopiero po ich zweryfikowaniu Twój głos zostanie uznany za ważny!

Jak zgłosić swój projekt?

Swój projekt możesz złożyć w grudniu każdego roku. Żeby Twój projekt został dodany do listy musi uzyskać:

  • co najmniej 10 podpisów mieszkańców Twojego osiedla popierających Twój projekt, jeśli składasz projekt osiedlowy
  • co najmniej 20 podpisów mieszkańców Twojego miasta, jeśli składasz projekt ogólnomiejski

Wszystkie potrzebne dokumenty znajdziesz w plikach do pobrania na tej podstronie.

Skąd będę wiedzieć, że mój projekt został zaakceptowany?

W marcu na stronie Budżetu Obywatelskiego Miasta Ciechanów pojawi się lista projektów, które wybraliśmy do realizacji. 

Kiedy dowiem się, które projekty wygrały?

Wyniki opublikujemy w kwietniu na stronie Budżetu Obywatelskiego Miasta Ciechanów.